¿Por qué las empleadas domésticas no saben qué es el PIB?

Authors

  • Alberto Martínez M. Universidad del Norte, Colombia

Keywords:

Journalism, economy, power, audience, exclusions.

Abstract

From an analysis of descriptive tipology, the present investigation confronts to the regional economic journalist, that in its apparent eagerness to maintain proximity with the power comes selecting hearings and excluding others in a rupture with the communicative essence and, inclusively, the same social function of the activity into which it informs.

Author Biography

Alberto Martínez M., Universidad del Norte, Colombia

Comunicador social con formación económica y maestría en educación. Fue periodista de los diarios EL UNIVERSAL, EL ESPECTADOR, LA REPÚBLICA y PORTAFOLIO; asesor de la presidencia de la República y decano de comunicación social de la Universidad Jorge Tadeo Lozano. Actualmente es director del departamento de comunicación social de la universidad del Norte.

References

Banco Mundial (2006). Reporte de pobreza: logrando la reducción de la pobreza, Volumen I. Washington.

Banco de la República (1998). Introducción al análisis económico: el caso colombiano. Bogotá: Siglo del Hombre.

Díaz, A. (1999). Aproximación al texto escrito, Medellín: Universidad de Antioquia.

Egypto, Diaz (2004). La búsqueda de la calidad periodística y la transformación del periodismo profesional. Memorias del seminario. Monterrey (México): CAF.

Espinosa, A. (2006). Relatoría del taller periodismo económico y periodismo social: dos caras de la misma especialidad con Joaquín Estefanía, Cartagena: FNPI.

Gans, H. (1988). Deciding what ?s new. A study of CBS evening news, NBC nigtly news, and Time. Nueva York: Pantheon Books.

Gomis, L. (1997). Teoría del periodismo. Barcelona: Paidós.

Klisberg, B. (2001). Revista del CLAD Nº 19. Levitt, S. D. & Dubner, S. (2006). Freakonomics, Barcelona: Ediciones B.

López de Mazier, A. (2002). El flagelo de la pobreza en Honduras y su impacto en la infancia, adolescencia y familia. Tegucigalpa: IEES-UNAH.

Martínez M., A. (1998). Desafíos. Bogotá: Norma.

Torres López, J. (1985). Economía de la comunicación de masa. Madrid: Zero.

Schumacher, E.F. (1975). Lo pequeño es hermoso, H. Madrid: Blume Ediciones.

Published

2010-09-20

How to Cite

Martínez M., A. (2010). ¿Por qué las empleadas domésticas no saben qué es el PIB?. Investigación &Amp; Desarrollo, 14(2), 292–311. Retrieved from https://rcientificas.uninorte.edu.co/index.php/investigacion/article/view/908

Issue

Section

Research Articles