Juan Gossaín según Howard Gardner (aunque ambos lo ignoren)
Keywords:
Exceptionality, freedom, journalism, structure, multiple intelligencesAbstract
This master course progress report thesis outlines Juan Gossains Abdalas’ excellent features life. From Howard Gardner’s view, the author of the Multiple Intelligences , this features try to make some suggestions with the purpose of forming a journalist model that can be a good example for the respect of the new journalist inventiveness and can be helpful to abandon the schemes t which manipulate the information and value the learners’ intelligence.
References
BISQUERRA, R. (1996). Métodos de investigación educativa. Guía práctica. Barcelona: Ceac.
BUENDÍA,L. et al. (1999). Métodos de análisis de la investigación educativa. Sevilla: Alfar.
CAMPBELL, D. & STANLEY, J. C. (1975). Diseños experimentales y cuasi-experimentales en la investigación social. Buenos Aires: Amorrortu.
CARDONA MOLTÓ, M.C. (2002). Introducción a los métodos de investigación en educación. Madrid: Eos.
COHEN, I. & MANION, I. (1990). Métodos de investigación educativa. Madrid: La Muralla.
COLÁS, P. & BUENDÍA, I. (1994). Investigación educativa. Sevilla: Alfar.
DENDALUCE, I. (1988). Aspectos metodológicos de la investigación educativa. Madrid: Narcea.
GARCÍA M., G. (1996). Discurso ante la 52ª Asamblea de la SIP. Los Angeles, California.
GARDNER, H. (1988). The teory of multiple inteligences: educational implications, en languaje and the wirld of work en the 21st century. Massachusetts bureau of transitional bilingual education.
GARDNER, H. (1991). The nature of inteligence, en A. Lewin. How we thing and learn vol. 13 (1), 41-46). Washington: National Learning Center.
GARDNER, H. (1993). The school and the work place of the future, dinapsia: The International Brain Club Journal (p. 22-26)
GARDNER, H. (1994). Estructura de la mente: la teoría de las múltiples inteligencias. México: Fondo de Cultura Económica.
GARDNER, H. (1998). Inteligencias múltiples. La teoría en la práctica. Barcelona, Buenos Aires, México: Paidós.
GARDNER, H. (1999). La inteligencia reformulada. Las inteligencias múltiples en el siglo XXI. Barcelona, Buenos Aires, México: Paidós.
GARDNER, H. (2000). Mentes extraordinarias. Barcelona: Kairos.
GARDNER, H. (2002). La nueva ciencia de la mente. Barcelona, Buenos Aires: Paidós.
GARDNER, H. (2004). El arte y la ciencia de cambiar nuestra propia mente y la de los demás. Barcelona: Paidós.
GARDNER, H. (2005). El buen trabajo. Barcelona: Paidós.
GARDNER, H. (2005). Las cinco mentes del futuro. Barcelona: Paidós.
GOSSAÍN, J. (1985-1989). La Mala Hierba, La Nostalgia del Alcatraz y Huracán. Oveja Negra.
GOSSAÍN, J. (2003). La balada de María Abdala. Norma.
GOSSAÍN, J. (2004). Puro Cuento.Seix Barral.
GOSSAÍN, J.El Heraldo, El Espectador, El Universal, El Tiempo y El Colombiano. Artículos y cuentos.
GRIMSON, A. (2001). Interculturalidfad y Comunicación. Norma
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Research & Development provides free access to its content to those who register on the website under the principle that making research freely available to the public supports greater global knowledge sharing.
It runs under a Creative Commons CC BY-NC 4.0 License.
Neither the submission nor the processing of the articles implies costs for the authors or the institutions of which they are part.