Educación, ciudadanía y desarrollo
Keywords:
Education, Citizenship, Development, Formation, SocializationAbstract
This paper aim is to bring up to date the different views of what is known today as "Development" and to give some proposals which can shed light on the processes of decision making and intervening in education and/or formation, related to the problematic of development. To achieve this goal, we ask ourselves based upon two fundamental milestone of our point of view: formation - devel opment dialectic. and the citizenship understood as the possible reconciliation space between formation and development.
References
AROCENA, J. El desarrollo por iniciativa local-el caso francés. L'Harmattan, «Logiques Sociales», 1986.
BALME R., GARRAUD P., HOFFMAN- MARTINOT, V., RITAINE, E. El territorio para la política: variaciones europeas. L'Harmattan, 1995.
BARRIERE, A., MARTUCELLI, D. -La ciudadanía y la escuela, hacia la definición de una problemática sociológica. Revista Francesa de Sociología, octubre-diciembre 1998, XXXIX 4, p. 652.
CASTORIADIS, C. La institución imaginaria de la sociedad. Seuil, 1973.
COURLET, C., SOULAGE, B. Industria, territorios y políticas públicas. L'Harmattan, 1994.
COLLECTIVO. Integrar población y desarrollo. L'Harmattan, 1994.
DUBAR, C. Formas de identidad y socialización profesional». Revista Francesa de Sociología, octubre-diciembre 1992, XXXIII-4, CNRS, p. 505-529.
LAVILLE, J.L. Revista de Educación y Humanisme, octubre- diciembre 1990.
MADEC, A. Ciudadanía y politicas sociales. Flammarion, 1995.
PONCELET, M. Una atopia postercermundista, la dimensión cultural del desarrollo. L'Harmattan, 1995.
SCHNAPPER, D. y BACHELIER, C. ¿Qué es la ciudadanía? Gallimard, Folio, 2000.
TOURAINE, A. La toz y la mirada, Le Seuil, 1978.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Research & Development provides free access to its content to those who register on the website under the principle that making research freely available to the public supports greater global knowledge sharing.
It runs under a Creative Commons CC BY-NC 4.0 License.
Neither the submission nor the processing of the articles implies costs for the authors or the institutions of which they are part.