Everyday Strategies Of The Vulnerable Child On Location For The Protection, Defense and Guarantee of Human Rights (HR) in the village of La Playa De Barranquilla (Colombia)

Authors

  • José Amar Amar Universidad del Norte
  • Camilo Madariaga Orozco Universidad del Norte
  • Alonso Macías Ospino Universidad del Norte
  • Lucía Roncansio Universidad del Norte
  • Ingris Vargas Universidad del Norte

Abstract

The objective of this investigation is to identify, understand and explain the daily strategies used by the families in vulnerable situation, for the protection, defense and guarantee of human rights (DDHH), in the village of La Play of Barranquilla (Colombia) district. This work seeks to contribute on the meaning of right given by people in their daily life, based on the narration of their immediate experiences concerning violation and-abuse of rights. The methodological proposal was oriented in the narrative method, which is characterized by narrating, communicating or retelling of real actions or events performed by individuals belonging to specific environment.

Author Biographies

José Amar Amar, Universidad del Norte

Ph.D. con Grado Mayor en Psicología Social, Columbia Pacific University,Máster en Artes. Grado Mayor en Psicología Educativa, Columbia Pacitic University. Consultor de la UNESCO y UNlCEf. Director del Centro de Investigaciones en Desarrollo Humano (CIDHUM) de esa misma institución

Camilo Madariaga Orozco, Universidad del Norte

Doctoren Educación. Universidad Academia del Humanismo Cristiano. Investigador del Centro de Investigaciones en Desarrollo Humano (CIDHUM). Universidad del Norte.

Alonso Macías Ospino, Universidad del Norte

Especialista en Diseño y Evaluación de Proyectos, Universidad del Norte. Especialista en Gobierno y Asuntos Públicos, Universidad Simón Bolívar. Candidato a Magister en Estudios Político-Económicos, Universidad del Norte

Lucía Roncansio, Universidad del Norte

Especialista en Desarrollo Social, Universidad del Norte

Ingris Vargas, Universidad del Norte

Pregrado en Psicología, Universidad del Norte.

Issue

Section

Artículos