Impulsive purchase in the male homosexual in the city of Barranquilla (Colombia): A descriptive study

Authors

  • Vanya Guadalupe Alvarado López Universidad del Norte
  • María Mercedes Botero Posada Universidad del Norte
  • Mario Eduardo Giraldo Oliveros Universidad del Norte
  • Julio César Dávila Fuentes Universidad del Norte

Abstract

This study is based on studies conducted by Luna-Aroca in Spain and Denegri in Chile, through the application of the consumption scale by Luna Aroca (2000) to describe the characteristics of impulsive buying behavior of gay men in Barranquilla (Colombia). Results show the presence of impulsive buying behavior of gay men in Barranquilla centered to exclusivity, fashion search and an hedonic relationship between products and purchase. The self areas which are more related to buying impulsive behavior concern economics, beauty and physical condition (weight).

Author Biographies

Vanya Guadalupe Alvarado López, Universidad del Norte

Licenciado en Mercadotecnia, Universidad de Occidente, Sinaloa, (México); Especialista en Psicología Económica y del Consumo, Universidad del Norte, Barranquilla, (Colombia).

María Mercedes Botero Posada, Universidad del Norte

Psicóloga con master en Estudios Políticos y Económicos, Especialista en Psicología clínica, Especialista en Desarrollo Organizacional, Coordinadora Especialización en Psicología Económica y del Consumo, Universidad del Norte, Barranquilla, (Colombia).

Mario Eduardo Giraldo Oliveros, Universidad del Norte

Licenciado en Administración de Empresas, Universidad Externado, Bogotá (Colombia), Maestría en Mercadotecnia, Instituto Tecnológico de Estudios Superiores de Monterrey, Nuevo León, (México), Especialista en Psicología Económica y del Consumo, Universidad del Norte, Barranquilla, (Colombia), Coordinador Especialización en Mercadeo y Gerencias Comerciales, Universidad del Norte, Barranquilla, (Colombia).

Julio César Dávila Fuentes, Universidad del Norte

Mercadeo y Publicidad, Instituto Politécnico de la Costa, Barranquilla, (Colombia), Especialista en Psicología Económica y del Consumo, Universidad del Norte, Barranquilla, (Colombia).

Issue

Section

Artículos