Historical documents: their use as a teacher evaluation tool

Main Article Content

Luisa de los Ángeles Rodríguez Domínguez

Abstract

The article highlights the creation of a methodology that makes use of original documentary sources for the development of curricular and extracurricular work for students, used by both teachers and students as part of the comprehensive assessment in the subjects of humanistic education. They help to train students in the continuity of economic scientific debate over the years of career-related classes on several subjects that depend on other areas of knowledge, understanding realistic utilization and need for your domain, strong knowledge and skills, making skills development enabling them to deliver an opinion of value.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

Section
Artículo de reflexión
Author Biography

Luisa de los Ángeles Rodríguez Domínguez, Universidad de Cienfuegos.

Dra. en Ciencias Pedagógicas, (Universidad de Granada,España)

Master en Ciencia-Tecnología-Sociedad (Universidad de la Habana)

Licenciada en Educación, especialidad: Historia y Ciencias Sociales (Instituto Superior Pedagógico Félix Varela, Villa Clara, CUBA) Profesora titular: Departamento de Estudios Económicos, Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales. 

 

References

Álvarez de Zayas, C. M. (1992). La escuela en la vida: didáctica. La Habana: Pueblo y Educación.

Elola, N. & Toranzo, L. (2000). Evaluación Educativa: una aproximación conceptual. Buenos Aires, pdf

García Mornal, P. (1997). Evaluación y Calidad Educativa (Parte II). Revista ELectrónica de Investigación y Evaluación Educativa, 3(1), 1138-1194

García Ramos, J. M. (1989). Bases pedagógicas de la evaluación. Madrid: Síntesis.

Tiner Silva. (2006). La universidad cubana: el modelo de formación. La Habana: Universitaria.

Fundación Instituto de Ciencias del Hombre (s.f.). La evaluación educativa: conceptos, funciones y tipos. pdf

Ministerio de Educación Superior. (2007). Plan de Estudio "D". Carrera de Economía, Programa de la asignatura Pensamiento Económico Cubano, La Habana: Autor.

Plasencia A. (1995). Metodología de la investigación histórica. Sus fuentes y las ciencias auxiliares de la historia. La Habana: Pueblo y Educación.

Popham, J. (1990). Modern educational measurement: A practitioner's perspective. Englewood Cliffs, N. J.: Prentice Hall