Contributions, Scope and Limitations of the Problem-Solving Approaches of George Pólya, Alan H. Schoenfeld and Frederick Reif in Mathematics Learning

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Lorenzo Julio Martínez Hernández
Francisco Javier Ruiz Ortega

Abstract

This article aims to analyze the contributions, scope and limitations in learning mathematics taking into account the problem-solving approaches of George Pólya, Alan H. Schoenfeld and Frederick Reif. First, the main ideas of these authors are synthesized in their works related to solving mathematical problems, and some metacognitive processes in students are also addressed, mainly metacognitive regulation. The foregoing is aimed at both teachers and students, develop teaching and learning processes of mathematics in a more conscious and intentional way. Among the results obtained, George Pólya proposed four stages to solve a problem; similarly, Alan H. Schoenfeld discriminated four dimensions; while Frederick Reif approaches problem solving from the context of physics through two general rules, merged into a five-phase strategy.

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Artículo de investigación
Author Biographies

Lorenzo Julio Martínez Hernández, Universidad de Caldas

Licenciado en Matemáticas y Física

Especialista en Estadística y en Docencia Universitaria

Magister en Enseñanza de la Matemática y en Matemática Aplicada

Docente en Universidad de Caldas, Manizales Colombia

 Correos electrónico: lorenzo.martínez_h@ucaldas.edu.co

Código ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5097-694X

Francisco Javier Ruiz Ortega, Universidad de Caldas

Doctor en Didáctica de las ciencias experimentales y las matemáticas

Docente en la Universidad de Caldas, Manizales-Colombia.

Correo electrónico: francisco.ruiz@ucaldas.edu.co

Código ORCID: http://orcid.org/0000-0003-1592-5535

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