Math: key science in the comprehensive development of early childhood education students

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Milagros Elena Rodriguez

Abstract

Mathematics takes part in the integral development of the individual; but this fact does not seem to be so clear at the basic levels of the studies. In this reflective article, a qualitative, reflexive research is portrayed, based on a bibliographic consultation that gives sustainable elements to let mathematics contribute to integral development in early childhood education. It is deduced that the overall pedagogy is a support to Mathematics teaching, mixing the individual's imagination and sensitivity with life and mathematics; using it to give explanations to phenomena. The games in teaching mathematics let to develop personality, to educate in the different areas of curricula, to contribute to the social, psychological, sensorial, and motor development of students and being a part of their daily life experience, developing this way their psychic, emotional and cognitive potentialities, as well as educating the subject in values and in the love towards mathematics.

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Section
Artículo de reflexión
Author Biography

Milagros Elena Rodriguez, Universidad de Oriente

Profesor a dedicación exclusiva de la Universidad de Oriente, Departamento de Matemáticas, Núcleo de Sucre, República Bolivariana de Venezuela. Títulos Obtenidos: Licenciada en Matemáticas (Universidad de Oriente) Magíster Scientiaurum en Matemáticas (Universidad de Oriente) Doctora en Innovaciones Educativas (Universidad Nacional Experimental de las Fuerzas Armadas, en espera del acto de grado). Diversas asistencias a eventos arbitrados nacionales e internacionales, cursos, talleres y ponencias y conferencias realizadas. Artículos publicados en revistas arbitradas. Arbitro de artículos en revistas arbitradas e indexadas. Jurado de tesis de pregrado y postgrado.

Asociación Venezolana de Matemática (AVM)Asociación para el avance de la ciencia (AsoVAC)

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