Comprehension and conceptions of university students about math statements

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Adriana Gordillo Alfonso
Joaquín Restrepo Becerra

Abstract

This paper discusses the research project entitled "Reading and conceptions of college students on mathematical statements." This research investigates the reading comprehension levels of a group of students majoring in Business Administration and Accounting from the University of La Salle. The document is divided into four parts: in the first, an introduction that allows to locate the project in relation to the research activity at the University of La Salle, to problematize the object of study, ie, the approach of the question research, the definition of objectives and the development of justification, then outlines the theoretical framework and a state of affairs. In the second part, we present an overview of the research methodology, then presents the analysis of results and finally, in the fourth part, the findings and recommendations.

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Artículo de investigación
Author Biographies

Adriana Gordillo Alfonso, Docente-Investigadora Universidad Distrital FJC

Magister en Linguistica Española del Instituto Caro y Cuervo

Licenciada en Ciencias de la Educación con énfasis en Español-Inglés, Universidad Distrital Francisco José de Caldas

proyecto curricular Humanidades y Lengua Castellana. Docente-investigadora de planta, Universidad Distrital FJC.

 

Joaquín Restrepo Becerra, Docente-investigador Universidad de La Salle.

Licenciado en Matemáticas, Universidad Distrital Francisco José de Caldas
Especialista en Ingeniería de Software, Universidad Distrital Francisco José de Caldas Universidad de La Salle. Departamento de Ciencias Básicas. Docente-investigador de planta.  

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