Scientific competences that promote science teachers.

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Judith Elena Arteta Vargas
Milfred Coronado Borja

Abstract

The purpose of this study was to determine the scientific performance that two science teachers foster in ninth grade students and to show the different teaching strategies used by teachers of natural sciences, to foster scientific competence in the classroom, thus allowing feedback to the educational act to achieve a comprehensive training process. Through a case study it was determined that scientific skills that Natural Science teachers of an official school encourage are to identify, investigate, communicate, explain and work together. The purpose of this study was to determine the scientific performance that two science teachers foster in ninth grade students and to show the different teaching strategies used by teachers of natural sciences, to foster scientific competence in the classroom, thus allowing feedback to the educational act to achieve a comprehensive training process. 

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Artículo corto de resultados preliminares de investigación
Author Biographies

Judith Elena Arteta Vargas, Profesora Uninorte

Jefe Dpto Química y Biología. Universidad del Norte

 

Milfred Coronado Borja, Magister en Educación. Universidad del Norte

Soy licenciada en ciencias de la educación, especialidad en Biología y Química, hice una especialización en la enseñanza de las ciencias naturales; ambas cursadas en la Universidad del Atlántico y luego realice la Maestría en Ciencias de la Educación en la Universidad del Norte en Barranquilla. Actualmente soy doctoranda en Ciencias de la Educación en la Universidad Metropolitana de Educación, Ciencia y Tecnología (UMECIT) en la ciudad de Panamá.

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