Facebook as an educational tool in the teaching-learning process in high school.

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Leonardo Enrique Meza De La Hoz
Emmanuel Abundez Najera
Fredy Fernandez Santos
Mirella Cristina Alamo Bernal

Abstract

The following article describes the results on the use of Facebook as an educational tool in the teaching-learning process in high school, applied to students in the second half of the year in Mexico and Colombia. Mixed paradigm was used for the study of four cases of teachers who used this social tool in their educational settings. To collect the information two surveys , an assessment rubric and an observation guide were used; whose main objective was to investigate whether or not the use of Facebook would be accepted in the educational field. It was found that females scored better academic performance with this way of learning ; likewise emphasizes the use of cellular technology and most importantly that there is a strong communication link between the academic community and Facebook, allowing to discuss any topic of study in a collaborative and constructive.

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Artículo de investigación
Author Biographies

Leonardo Enrique Meza De La Hoz, Ingeniero de SistemasEspecialista en Educación Mediada por Tecnologías.

Ingeniero de Sistemas, por la Universidad Cooperativa de Colombia, Bogotá (Colombia) Especialista en Educación Mediada por Tecnologías por la Universidad del Norte de Colombia. Actualmente Profesor en la Institución Educativa Distrital Madre Laura de Santa, Marta y la Universidad Cooperativa de Colombia (UCC) Sede Santa Marta, Facultad de Ingenierías.

Emmanuel Abundez Najera, Ingeniero en Electrónica, por el Instituto Tecnológico de Cuautla, Estado de México, México.

 

ngeniero en Electrónica, por el Instituto Tecnológico de Cuautla, Estado de México, México. Actualmente Profesor en el Centro de Bachillerato Tecnológico Industrial y de Servicios (CBTis)No. 194, Ayala, Morelos, México.

Fredy Fernandez Santos, Licenciado en pedagogía por la Universidad Veracruzana, especialista en nuevas tecnologías aplicadas a la educación

Licenciado en pedagogía por la Universidad Veracruzana, Xalapa-Enríquez, (México) especialista en nuevas tecnologías aplicadas a la educación, actualmente docente en sistema Tele bachillerato, Alamo-Temapache, Veracruz.

Mirella Cristina Alamo Bernal, Licenciada en Informática Administrativa, por la Universidad Autónoma del Estado de México (UAEM)

Licenciada en Informática Administrativa, por la Universidad Autónoma del Estado de México (UAEM). Actualmente profesora en el Colegio Nacional de Educación Profesional Técnica (CONALEP), Villa Victoria, Estado de México, México.

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