About teaching humanities in high school
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))

Keywords

Education
Language
humanities
philosophy
identity. Educación
Lenguaje
humanidades
filosofía
identidad.

Abstract

This paper is about the need for the humanities classes and of philosophy. I don’t want to discuss about what “humanities” is; or whether the mathematics class includes humanities, neither to exhaust the whole topic. The principal aim is to approach to the importance that humanities have in the basic education and in the formative process of today’s young men and women. I do not try to compare the humanities with other topics recognized as more practical or concrete, but to identify the role of these areas in the essential function of the education.

https://doi.org/10.14482/zp.13.258.94
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))

References

Agustín, S. (2003). El maestro o sobre el lenguaje. Madrid: Trotta.

Aristóteles. (1988). Política. Madrid: Gredos.

Bedoya, J. I. (2008). Pedagogía ¿enseñar a pensar? Bogotá: Ecoe.

Camps, V. (1996). El malestar en la vida pública. Barcelona: Grijalbo.

De Zubiría, M. E. (1989). Fundamentos de pedagogía conceptual. Bogotá: Plaza & Janés.

Florez O., R. (1995). Hacia una pedagogía del conocimiento. Bogotá: McGraw-Hill.

García Morente, M. (1975). Escritos pedagógicos. Madrid: Espasa-Calpe.

García, G. (2000). Pedagogía y epistemología. Ensayos críticos. Bogotá: Kimpres.

Habermas, J. (1999). La inclusión del otro. Barcelona: Paidós.

Rojas, P. (2000). La ética del lenguaje: Habermas y Levinas. Revista de Filosofía , XIII, (23), 35-59.

Savater, F. (1997). El valor de educar Barcelona: Ariel.

Taylor, C. (2003). El multiculturalismo y "la política del reconocimiento". Madrid: Fondo de Cultura Económica.

Vygotsky, L. (1995). Pensamiento y lenguaje. Buenos Aires: Fausto.

Werner, J. (1992). Paideia. Bogotá: Fondo de Cultura Económica.

Downloads

Download data is not yet available.