Abstract
Parents who have children with special educational needs (SEN) need, as their children, the intervention of the Hearing and Language teacher with the primary objective of improving communication and language of children. This article is intended to give a range of possibilities of how to intervene with parents from schools, with long hours of meetings, training, workshops, activities and games, books traveling, with small patterns, etc... always empathy and professionalism is to be transmitted by the Hearing and Language teacher. Changing parents' worry for their commitment.
References
Acosta Rodríguez, V. M. (2003). Las prácticas educativas ante las dificultades del lenguaje. Una propuesta desde la acción. La colaboración entre logopedas, psicopedagogos, profesores y padres. Barcelona: Grupo Ars XXI de Comunicación.
Gallego Ortega, J. L. (1999). Calidad en la intervención logopédica. Estudio de casos. Málaga: Aljibe.
Knapp, M. (2007). La comunicación no verbal: el cuerpo y el entorno. Barcelona: Paidós.
Martos Pérez, J., Llorente Comí, M., González Navarro, A., Ayuda Pascual R., Freire, S. Equipo DELETREA. (2009). Los niños pequeños con autismo. Soluciones prácticas para problemas cotidianos. (2a ed.). Madrid: CEPE
Peña Casanova, J. (2002). Manual de Logopedia. 3a ed. Madrid: Masson.
Puyuelo, M. (1997) Casos clínicos en Logopedia 1. Madrid: Masson.
Puyuelo, M. (1999) Casos clínicos en Logopedia 2. Madrid: Masson.
Puyuelo, M. (2001) Casos clínicos en Logopedia 3. Madrid: Masson.
Verdugo Alonso, M. A (1995). Personas con discapacidad. Perspectivas psicopedagógicas y rehabilita-dotas. Madrid: Siglo Veintiuno de España.
Ley Orgánica 2/2006 del 3 mayo de Educación (LOE).