New technologies and academic performance: a case study in primary education

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Sonia García-Segura
Cristina María Fernández García
Carmen Gil-del-Pino

Abstract

This paper aims to determine the relationship between the use of new technologies and the academic performance of primary school students in a rural context, as an exploratory case study. Its main purpose is to show how technology can influence the socialisation processes of young people. The data were gathered from a quantitative approach, using a 24-item questionnaire validated by experts. This instrument has been administered to 40 primary school students between 8 and 12 years old in a rural school in the south of Spain. The results show that there is no high correlation between the use of mobile devices and academic performance in the core subjects in this study group. However, it can be said that new technologies help improve

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Artículo de investigación
Author Biographies

Sonia García-Segura , Universidad de Córdoba

Doctora en Antropología Social por la Universidad de Granada y miembro del grupo de investigación SEJ-614: Infancia, Ciudadanía, Democracia y Educación (INCIDE).

ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2928-3334

CE: sgsegura@uco.es

Cristina María Fernández García , Universidad de Córdoba

Doctora en Educación por la Universidad de Córdoba y miembro del grupo de investigación HUM-298: Laboratorio de Estudios sobre Convivencia y Prevención de la Violencia.

ORCID https://orcid.org/0000-0001-5189-4495

CE: cristina.garcia@uco.es

Carmen Gil-del-Pino , Universidad de Córdoba

Doctora en Educación por la Universidad de Córdoba, y miembro del grupo de investigación SEJ-477: Educación, Diversidad y Sociedad (EDISO).

ORCID: http://orcid.org/0000-0002-8062-2250

CE: ed1gipim@uco.es

 

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