Environmental education of children from official educational institutions of Santa Marta

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Meri Rocío Ruíz Cabezas
Eliana Sofía Pérez Barrios

Abstract

This research paper aims at identifying the level of knowledge in environmental education in students of primary school. Environmental education is understood as a process which allows understanding relationships with the environment, through a critical reflection about the biophysical, social, political, economical and cultural reality, in order to generate attitudes of valuation and respect for the environment. The research had a qualitative-quantitative approach with a descriptive and transversal design. The non probabilistic sample consists of 229 students of 5th degree. Data were collected through a questionnaires and qualitative observations. Results showed that 77% of children said that they classified garbage, but observations showed that this is not put into practice in the school environment. It may be concluded that there is little participation of children in ecological actions which enable them to build intentional behaviors of environmental protection.

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Artículo de investigación
Author Biographies

Meri Rocío Ruíz Cabezas, Docente Investigadora Universidad Cooperativa de Colombia, sede Santa Marta

Licenciada en Biología y Química. Especialista en Ecología, Medio ambiente y Desarrollo con énfasis en Educación Ambiental. Especialista en Formulación, Gerencia y Evaluación de Proyectos de Desarrollo. Magíster en Recursos Humanos. Msc en Estrategias y Tecnología para la Función Docente en la Sociedad Multicultural. Estudiante Doctorado en Educación -UNED. Docente investigadora, Universidad Cooperativa de Colombia sede Santa Marta-Colombia.

Eliana Sofía Pérez Barrios, Universidad Cooperativa de Colombia sede Santa Marta

Egresada no titulada Administración de Empresas. Auxiliar de investigación, Universidad Cooperativa de Colombia sede Santa Marta. Troncal del Caribe – sector Bolivariana.

 

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