La atención de problemas académicos en los estudiantes de la División de Ingenierías Reflexiones y estrategias.
Main Article Content
Abstract
This article presents the way the Engineering Division of Universidad del Norte (Barranquilla, Colombia) deals with their students’ academic problems. To do this, the first part of the article shows an interpretation of the problem, and the second part describes the strategies used to assist students presenting such a problem
Downloads
Article Details
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication, with the work [SPECIFY PERIOD OF TIME] after publication simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in Zona Próxima
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work
References
ABERASTURY, A. & KNOBEL, M. (2001) La adolescencia normal: un enfoque psicoanalítico (p. 41). México: Paidós.
AYAZ, S.M. (2002) Tutoring in the United States. En ExcelenciaAcadémica y Formación Integral: Memorias del Congreso Internacional Intercambio de Experiencias en Programas Universitarios de Tutorías. Bogotá: Universidad del Rosario.
GARCÍA MÉNDEZ, Karina (2000) El declive del padre: Una reflexión psicoanalítica. Psicología desde el Caribe. Barranquilla, Universidad del Norte, N° 6, agosto-diciembre, p. 39.
IRIARTE DIAZGRANADOS, F., CANTILLO, K. & POLO, A. (2000) Relación entre nivel de pensamiento y el estilo cognitivo dependencia-independencia de campo en estudiantes universitarios. Psicología desde el Caribe, N° 5, enero-julio, p. 192.
LÓPEZ CASTAÑO, H. (2000, 7 de abril) Educación sin recursos. Dinero, N° 105, p. 106.Informe de la revista Dinero, 22 de febrero de 2002, p. 33.
OFICINA DE PLANEACIÓN. Boletín Estadístico 2002. Universidad del Norte, Barranquilla (Colombia).
RODRÍGUEZ, A. (1993) La Orientación profesional. Memorias I Congreso Nacional de Orientación Vocacional, Profesional y Acompañamiento Académico (p. 6). Bogotá: Universidad Nacional, 18 y 19 de septiembre.ç