Approaching the application of dramatic tecniques in the education with gender perspective. Practical examples for teaching English

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María Martínez Lirola

Abstract




This article aims to propose a practical contribution to the teaching of English by presenting ac-tivities framed in education with a gender perspective (EGP), in which dramatic techniques are used in university education. The goal is that students deepen on the need to advance in gender equality, while working on different social skills and improving oral skills in the teaching-learning process. The methodology is qualitative-descriptive, with an exploratory nature. An anonymous survey was prepared at the end of the semester, in order to know the opinion of university stu-dents on the main aspects related to EPG taken into account in the classroom. The results of the questionnaire show that most of the surveyed students did not know this pedagogical approach nor the dramatic techniques. In addition, it highlights that the activities have contributed to im-proving the students’ social commitment and acquisition of social skills, such as communication.




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Artículo de investigación
Author Biography

María Martínez Lirola, Universidad de Alicante y Universidad de Sudáfrica (UNISA)

Dra. en Filología Inglesa. Universidad de Alicante y Universidad de Sudáfrica (UNISA). Doctora en Filología Inglesa y profesora titular de Filología Inglesa de la Universidad de Alicante y Research Fellow de la Universidad de Sudáfrica (UNISA). Ha dirigido varios proyectos de investigación sobre Análisis Crítico del Discurso e Innovación Educativa financiados por entidades públicas y tiene un centenar de publicaciones. Sus principales líneas de investigación son el Análisis Crítico del Discurso, la Gramática Sistémica Funcional y la Lingüística Aplicada.

Correo electrónico: maria.lirola@ua.es

 

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