Provincial teacher training in times of pandemic

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Deivys Bryan Burgos Calderón
José Eduardo Cifuentes Garzón

Abstract

This article reports a study on the formative actions of teachers in times of health emergency in a provincial educational institution. The objective is to describe how the use and adequate management of technological devices in teachers allow reconfiguring self-training processes in the context of this atypical event. This is a qualitative study, under the methodology of educational action research, collecting data from surveys, logs and interviews. The results show that the didactic units developed with instant messaging applications allow mobile learning in the training of teachers at different levels of education.

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Artículo de investigación
Author Biographies

Deivys Bryan Burgos Calderón, Universidad de La Salle

Doctor en Educación y Sociedad, Universidad de La Salle, Colombia. Posdoctorado en Didáctica de la Investigación Científica, Instituto Nacional de Investigación y Capacitación Continua (INICC), Perú. Magister en Docencia, Universidad de La Salle. Licenciado en Humanidades e Inglés, Universidad La Gran Colombia.

Correo electrónico: briburguettis@gmail.com

ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5746-8251

José Eduardo Cifuentes Garzón, Universidad de La Salle

Doctor en Educación y Sociedad, Universidad de La Salle, Colombia. Con Estudios en Alta Investigación Posdoctoral en Educación, Ciencias Sociales e Interculturalidad. Especialista en Gerencia Educativa. Licenciado en Educación Básica con Énfasis en Matemáticas, Humanidades y Lengua Castellana y Normalista Superior. Actualmente, es rector de una institución educativa pública del departamento de Cundinamarca, Colombia.

Correo electrónico: josecifuentes1980@gmail.com

ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5602-957X

 

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