Diseño de ambientes virtuales de enseñanza aprendizaje y sistemas hipermedia adaptativos basados en modelos de estilos de aprendizaje.

Main Article Content

Heidy Fontalvo
Fernando Segundo Iriarte Díaz-Granados
Eulises Domínguez
Carmen Ricardo
Blessed Ballesteros
Ventura Muñoz
José David Campo

Abstract

This document is the result of a theoretical revision of the different models and researches made around the concept of learning styles and its intervention in the development of virtual learning environments. Firstly, a brief review of the origin of the learning styles concept at a theoretical level is presented by describing main authors, models, and the categories that form them. Later, different studies carried out on the use of different models for the design are referenced as well as the evaluation of both virtual learning environments and adaptive hypermedia systems. Finally, the article shows the preliminary results of a project that is currently being performed at Universidad del Norte (Barranquilla, Colombia). This project aims at establishing the effects of a virtual teaching model focused on learning styles, in the academic performance of a group of university students.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

Section
Artículo corto de resultados preliminares de investigación
Author Biographies

Heidy Fontalvo, Universidad del Norte.

MG. EN TECNOLOGIA DE LA EDUCACIÓN , Coordinadora de capacitación, instituto de estudios en  educación.

Fernando Segundo Iriarte Díaz-Granados, Profesor investigador del instituto en estudios en educación.

Doctor en tecnología de la educación.

 

Eulises Domínguez, UNIVERSIDAD DEL NORTE

ESP. En psicología clínica. Coordinador pedagógico, instituto de estudios en educación.

 

Carmen Ricardo, Universidad del Norte. Barranquilla, Colombia.

MG. EN ENSEÑANZA Y APRENDIZAJE ABIERTOS Y A DISTANCIA, 

Doctor en Educación (Didáctica y Organización Escolar) Profesora, instituto de estudios en educación

Blessed Ballesteros, Universidad del Norte. Barranquilla, Colombia.

Coordinador tecnología, instituto de estudios en educación. 

 

Ventura Muñoz, Universidad del Norte. Barranquilla, Colombia.

Profesor, división de ingenierás. MG. En evaluaciones de impactos ambientales. 

 

José David Campo, Universidad del Norte

Especialista en psicología económica y el del consumidor, Universidad Del Norte.

 

 

 

Most read articles by the same author(s)