Editorial
Main Article Content
Abstract
Queridos lectores, les damos la bienvenida al número 35 de Zona Próxima. En esta edición les presentamos una selección de artículos de investigación que buscan promover conocimiento en tres áreas de la educación de gran relevancia, y que su continua discusión es la que permite el for-talecimiento de las prácticas de enseñanza-aprendizaje. Nos referimos a la innovación en procesos didácticos que incentivan el rendimiento, apropiación y mejora del aprendizaje, por un lado, la revisión del aspecto cultural en el entorno pedagógico, por el otro, y, finalmente, el desarrollo pro-fesoral desde la reflexión del quehacer docente. Sumado a esto, presentamos una reseña que, como siempre, permite la revisión crítica de nuevas publicaciones para así tenerlas en cuenta dentro de nuestros propios procesos de investigación.
Downloads
Article Details
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication, with the work [SPECIFY PERIOD OF TIME] after publication simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in Zona Próxima
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work
References
N.A.