Caracterización de habilidades de pensamiento crítico en estudiantes de educación media a través del test hctaes

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María Juliana Beltrán Castillo
Nidia Yaneth Torres Merchán

Abstract

This paper aims to describe, in an initial state, the abilities to develop critical thinking in Eleventh-grade students of an educational institution, through the implementation of the proposed HCTAES Test by Halpern (2006). Results from this analysis provide an opportunity to improve teaching and learning processes from the area of chemistry and to potentiate the skills of those students, through the design and implementation of a cognitive intervention program.

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Artículo de investigación
Author Biographies

María Juliana Beltrán Castillo, Bacterióloga y laboratorista clínico, Universidad colegio mayor de Cundinamarca.

Candidata a magíster en docencia de la química, Universidad Pedagógica Nacional, Bogotá.

Bacterióloga y laboratorista clinico, universidad colegio mayor de cundinamarca. 

Nidia Yaneth Torres Merchán

Licenciada en biología y química, Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia. candidata a

 Magíster en docencia de la química, Universidad Pedagógica Nacional, Bogotá.

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