Sobre algunos errores comunes en desarrollos algebraicos.

Main Article Content

Guillermo Cervantes Campo
Rafael Martínez Solano.

Abstract

This paper presents the results of a research which attempted to describe some types of mistakes first semester undergraduate students frequently show when they want to find solutions for problems that need algebraic manipulations. In addition, the study aimed at identifying some possible mistakes sources and proposing a methodological alternative way in order to minimize these mistakes.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

Section
Artículo corto de resultados preliminares de investigación
Author Biographies

Guillermo Cervantes Campo, Universidad Del Norte.

 

Magister en educación, Universidad Del Norte. Magister en ciencias matemáticas, Universidad Nacional. Profesor del departamento de matemáticas.

 

Rafael Martínez Solano., Universidad Del Norte.

Magister en ciencias matemáticas, Universidad Del Valle-Universidad Del Norte. Profesor del departamento de matemáticas.

 

References

GÓMEZ, P., KILPATRICK. J., RICO, L. (1995). Educación Matemática. Bogotá, Colombia: Iberoamericana.

POPPER, K. (1979). El desarrollo del conocimiento científico. México D.F.: Siglo XXI.

Handbook of Research on Mathematics Teaching and Learning. (1992). New York: Mac Millan.

LAKATOS, I. (1978). Pruebas y refutaciones. La lógica del descubrimiento Matemático. Madrid: Alianza Universidad.

Most read articles by the same author(s)