Editorial N39
Main Article Content
Abstract
Estimados y estimadas lectoras:
Les presentamos el número 39 de nuestra revista Zona Próxima. Las investigaciones derivadas de la reciente pandemia siguen teniendo un lugar importante en la producción intelectual de los (las) investigadores (as) educativos. En este número incluimos algunos artículos que presentan avances en relación con percepción de estudiantes, el efecto en el rendimiento académico, en las prácticas evaluativas y en la formación de docentes en provincia. Un segundo bloque de investigaciones aborda temas tales como la formación docente, como categoría epistémica, el papel del contexto en procesos de lectura de docentes de lenguaje, y el enfoque de resolución de problemas en el aprendizaje de las matemáticas. Cerramos con una revisión sistemática sobre cuestiones socio-científicas en Colombia.
Downloads
Article Details
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication, with the work [SPECIFY PERIOD OF TIME] after publication simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in Zona Próxima
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work
References
N/A