Editorial
Main Article Content
Abstract
La investigación hoy en día tiene la responsabilidad de impactar en las prácticas profesionales de todas las áreas. Sin embargo, en el campo de la educación, nos damos cuenta de que el saber está cada día menos centralizado a un área específica y sí más en dialogar con otros campos de conocimiento. Es este orden de ideas, el saber se ha vuelto sistémico y por ende los investigadores se inclinan cada vez más a examinar la problematización de temas transversales y que toquen temas afines y que promuevan una investigación holística de modo que se comprendan realidades y procesos más amplios en el marco de la investigación científica, pues así se enriquece la creatividad del investigador y, por supuesto, el mismo quehacer docente.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
Issue
Section
Editorial
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication, with the work [SPECIFY PERIOD OF TIME] after publication simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in Zona Próxima
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work