Reflections in a community of practice on the development of questions

Main Article Content

Carlos Javier Rojas Álvarez
Rafael Enrique Escudero Trujillo

Abstract

This article includes the reflections in a community of practice, formed by different faculty members of the Universidad del Norte, on the development of questions. This event was held during the year 2012 with the support of the Center for Teaching Excellence (CEDU) and the purpose was to reflect on the structure of type test questions based on the peer instruction method, evidence model of ICFES and the model of the Association of American Medical Colleges (AAMC).

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

Section
Artículo de reflexión
Author Biographies

Carlos Javier Rojas Álvarez, Universidad del Norte

Lic. en Matemáticas y Física. Universidad del Atlántico. Especialista en Docencia Universitaria. Universidad del Norte. MSc en Educación. Universidad del Norte. Docente de la Universidad del Norte

 

Rafael Enrique Escudero Trujillo, Universidad del Norte

Lic. en Matemáticas y Física. Universidad del Atlántico. MSc en Educación. Universidad Javeriana- Universidad de Norte. Ph.D en Educación Énfasis en Educación Matemática de Newport International University. Docente de la Universidad del Norte.

 

References

Anderson, L. & Krathwohl, D. (2012). Taxonomía de Bloom revisada. Recuperado de eduteka.org/TaxonomiaBloomCuadro.php3

ICFES. (2013). Marco de referencia de las pruebas Saber Pro. Recuperado de http://www.ascofapsi.org.co/portal/asamblea_docs_2013/Informe%20Final_SABER%20PRO.pdf

Mazur, E. (2010). Peer instruction: a user's manual. New Jersey: Prentice Hall.

Figueroa, W. (Jun. 12, 2011). Instrucción entre pares (Peer instruction). [Blog]. Recuperado de http://willyfigueroa.wordpress.com/2011/06/12/instruccion-entre-pares-peer-instruction/

MCAT. (2012). Preview guide for MCAT2015 Exam. (2.nd ed). Recuperado de https://www.aamc.org/students/download/266006/data/2015previewguide.pdf

Vicerrectoría Académica. (2009). Programa de modernización curricular. La formación de pregrado en la Universidad del Norte: Un reto del siglo XXI. Barranquilla: Ediciones Uninorte.

Vygotsky, L. (1986). Thought and language. Cambridge, MA: MIT Press.